Cr贸nicas del Sr. Eyo.:Cr贸nicas del Sr. Eyo.:
Estas en Cr贸nicas del Sr. Eyo.: Archivo de rese馻s Pedraforca. Pollegó Inferior. Paret Nord. Via Solstici D´estiu
Escalada en roca | Prepirineo - Pedraforca
PEDRAFORCA. Pollegó Inferior. Paret Nord. Via Solstici d´Estiu
Tipo de Entrada: RESE袮 | 2 Comentarios | 1 visitas

PEDRAFORCA. Polleg贸 Inferior. Paret Nord. Via solstici d鈥檈stiu. 6c. (6a / A1 obligat) Oberta per Edu Sallent i Quim Bretcha. Juny 2008.

1r Llarg

2n Llarg

3r Llarg

4rt i 5e Llarg

6e Llarg

Cim

Llarg 1. R0. Reuni贸 a peu de via. (indicada amb una plaqueta).

Comen莽a per una fisura offwidth de 6a o 6a+ d鈥檜ns 15 metres. (amb passet obligat i burraco per sortir de la fisura). Just al sortir de la fisura flanquejar uns altres 10 metres a l鈥檈squerra fins a trobar la reuni贸.

Material accesori interessant que podem portar per貌 que no arriva a ser imprescindible: Un friend C4.

Llarg 2. Sortim de reuni贸 R1 de spits amb anella.

Bonic, Assegurat amb diversos claus i sobradament autoprotegible. El tram de passets de 6b ben protegit.

Poc despr茅s de sortir de la fisura, trobarem unes cordes fixes que creuen la via, (porten a la via Font). Seguir-les uns 5 metres cap a la derta i ens portar谩n a la mateixa reuni贸.

Llarg 3. Sortim de reuni贸 R2 de Spits amb anella.

Inici de fisura interessant (assegurada amb claus). El llarg troba el seu punt m茅s bonic al arribar a una petita placa que obliga a anar inicialment direcci贸 a la dreta, i seguidament tornar a l鈥檈squerra flanquejant per tornar a entrar a la fisura. (6b+ de placa ben assegurada amb dos bolts. Resta del llarg de tr脿mit per la fisura fins a la reuni贸.

Material accesori interessant de portar per貌 que no arriva a ser imprescindible: Friends C1, C2 i C3.

Llarg 4 i 5. Sortim de reuni贸 R3 de spits amb anella. Possibilitat d鈥檈mpalmar els dos llargs (just per貌 suficient) amb una corda de 60m. Comprobat perqu猫 noslatres aix铆 ho hem fet.

Llarg amb alguns claus posats (de tr脿mit). Hi ha infinitat de possibilitats de autoprotegir. Amb tot, donat que nosaltres hem empalamat els dos llargs, hem autoprotegit poquissim, per no dir gens, per tal de no fer fregar les cordes. Amb aquesta mateixa intenci贸 hem encintat els claus amb cintes llargues.

LL4. fisura amunt tendint a anar cap a l鈥檈squerra. Cal anar amb compte amb alguna pedra suelta. III+ (o IV) si valorem la sensaci贸 de 鈥測uyu鈥 que dona alguna roca suelta... jejeje

LL5 seguir l鈥檈videncia fins a el peu de la placa del LL6 que s鈥檈ns mostra a sobre nostre. III+ idem.

Reunions d鈥橲pits amb anella

Material accesori interessant sense arrivar a esser imprescindible: Friends a dojo per貌 sempre tenint en compte que com m茅s posem, m茅s fregament de corda...

Llarg 6. Sortim de reuni贸 R6 de spits amb anella. Llarg de 6c preci贸s, homogeni i mantingut. Via amb un verdader final Feli莽.

Fisura vertical de m茅s de 40 m. Mantinguda i molt ben assegurada amb bolts i spits.

No cal autoasegurar gens ni altre material que les 18 cintes.

(Jo personalment he parat a reposar en un pas: Concretament he desfondat tontament moltes forces per superar amb seguretat el primer desplomet evident que hi ha... i despr茅s de superar-lo, burraco he descobert que encara quedaba molt de llarg per a fer... Les forces m鈥檋an fet figa poc a poc despr茅s... I m茅s amunt doncs, no he sapigut evitar de penjar-me un cop a descansar).

Per tant... important saber escalar reposant en aquest llarg... jejeje

Per millor comprensi贸, cop铆o aqui dos piades de companys que descriuen molt emotivament la impressi贸 d鈥檃quest 煤ltim llarg. Val la pena, jejeje:

Tranki:  IM-PRE-SIO-NANT. 52 mts de flipe...fissura evrtical que es fa b茅 ( algun canto a la dreta)...si vols pots completar amb lgun friuend mig-gran, per貌 ni cal, esta cosit a bolts...茅s la cirereta del past铆s...vaig al.lucinar...crec que 茅s un dels millors llargs del pedra..pura continu茂tat. xapat a mort, amb l鈥檃mbient i cap pas extrem...no s茅 bow, all脿 em va agradar molt escalar...molt...m鈥檋agu茅s agradat obrir aquesta via i aquest llarg especialment...

Ferran Guerrero: Bueno y llegamos a la guinda del pastel una fisura con un peque帽o desplome de 5潞 a 10潞 y alg煤n resalte, cosida a parabolts de 8 mm, 10 mm y alg煤n spit, 45 metros de disfrutar tirando de buen canto y flotando sobre el patio, se puede completar con alg煤n friend, no necesario ya que esta cosido, ser谩n necesarias unas 18 a 20 cintas, yo como hice corto me las iba saltando y quitando.

Un largo antol贸gico de libro, a cualquiera le hubiese gustado encontrar esta fisura y abrirla el, se disfruta y se escala bien, no tiene ning煤n paso obligado es una escalada homogenea, una vez sales de la fisura te encuentras con la reuni贸n en la cara.

Al llegar sorpresa el bote de registro, que ilusi贸n hacia a帽os que no encontraba uno, ojeando, veo caras conocidas que han repetido la v铆a , Tranki, Iban el Terrible, etc, dejamos nuestro granito de arena y a buscar el descenso

DESCENS: A o B

Con猫c dos maneres diferents:

A) Directament i a peu per les Costes d鈥檈n Dou. (Per aquesta via ressenyada no l鈥檃consello)

B) Jo recomano per REAPEL. Bolts amb anella.

(Tal hi com ho hem fet nosaltres avui, doncs el rapel ens portar脿 i deixar脿 r脿pidament quasi a peu de via). D鈥檃questa  manera podem deixar les motxilles a peu de via i recuperarles despr茅s de baixar sense carregar coses de m茅s.

Per trobar l鈥檌nici del Rapel: Un cop arrivats al cim del polleg贸, (crestejar direcci贸 a Gosol o Sud) Per la cresta evident i f脿cil que tomba cap a la dreta. (A m茅s a m茅s, de tant en tant, hi ha unes marques vermelles pintades a terra que us asseguraran que aneu b茅). Quan la cresta s鈥檃caba, trobareu les anelles de rapel. Baixar per la bretxa o fisura.

Hi ha tres reunions (la de Cim i dues intermitges) per貌 si aneu amb compte de no liar les cordes amb les fisures o sortints de roca, podeu saltar la segona tranquilament. (nosaltres hem baixat amb les cordes de 60 m i nom茅s amb els 2 rapels). Suficient.

APROXIMACI脫:

Des del Refugi de Lluis Estasen: Seguir el PR C-123. (marcadissim amb fites groc-blanc) fins a trobar la propia tartera del Pedraforca. Creuar del tot la tartera. Pujar pel 鈥渃aminet鈥 de l鈥檈squerra de la tertera. El peu de via (podriem dir resumint) 茅s molt pr貌xim a l鈥檈nforcadura de dalt de tot: Aix铆 doncs... apali i amunt!.

PD. Un agraiment molt especial a la meva Susi i la Laia, perqu猫 fent de cangurs... ens han regalat un dia tangt expl猫ndit. Smuaksssss!.